GDD 2012

Kampania informacyjno-promocyjna

 

logoGDD

Klient: Gdynia Design Days

Realizacja:
Branding & Strategy: BE7
Executive Creative Director: Damian Jagielski
Art Director: Maciej Sznitowski, Adam Diakowski
Digital Artists: Maciej Sznitowski, Damian Grudziński, Adam Diakowski, Damian Jagielski
Strategy: Paulina Trędowska
Copy: Paulina Trędowska

/ Zadanie

Jak stworzyć komunikację promującą wydarzenie o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, która wyróżni się w świecie designu?

/ Rezultat

W ramach przetargu dla Gdyńskiego Centrum Innowacji opracowaliśmy nowoczesną, interesującą identyfikację, która wpisuje się w konwencję festiwalu Gdynia Design Days 2012. W wizualizacjach zawarliśmy przesłanie wydarzenia, łącząc je z motywem przewodnim: kreacją, produkcją i produktem. Zaplanowane na dużą skalę działania promocyjno-informacyjne zapewniały dotarcie do szerokiego grona odbiorców oraz zwiększały widoczność marki GDD.

GDD-01

Zadanie: zaszczepić w umyśle odbiorcy abstrakcyjną
ale i potężną ideę designu.

GDD-02 Gdynia Design Days to najważniejszy letni festiwal designu w Polsce. Przystępując do przetargu stanęliśmy przed zadaniem przygotowania wiodącego motywu graficznego, zaproponowania hasła oraz opracowania i realizacji kampanii informacyjno -promocyjnej.

Cel kampanii: popularyzacja wzornictwa jako wartości podnoszącej jakość życia.

Długo zastanawialiśmy się nad tym jak w jednej kampanii zbudować mocny wizerunek miasta Gdyni, spowodować, że mieszkańcy miasta zaczną się mocno identyfikować z festiwalem. Musieliśmy także dobrze przemyśleć to jak zgrabnie połączyć trzy podstawowe funkcje wydarzenia: edukacyjną, biznesową i rozrywkową. Przy tworzeniu koncepcji kreacji skupiliśmy się nad trzema podstawowymi elementami jakie towarzyszą każdemu twórcy: kreacja, produkcja i produkt.

GDD-03

Trójwymiarowa bryła jest symbolem
fundamentów sztuki użytkowej.

Sześcian to pierwotna forma, w której artyści odzwierciedlają swoje idee. Przekształcają rzeczy zwykłe w niezwykłe, nieużytkowe w użytkowe. W takiej formie drzemie ogromna siła, którą – realizując swoją misję – wydobywa człowiek. Wychodzące z bryły elementy przedstawiają proces jej zmiany. Jest to symbol transformacji przestrzeni oraz otaczających nas przedmiotów. W nowoczesny sposób pokazujemy ewolucję sztuki i potrzeb estetycznych człowieka.

GDD-04

GDD-05

FORMY TRANS MISJI – kreacja

1 Prosta forma, w której autor dokonuje przeobrażenia i kreuje nowy element, w efekcie może spełniać różnorodne funkcje. Przestrzeń miejska to obszar, w którym dostrzec możemy mnogość prostych elementów użytkowych. W wyobraźni designera przeobrazić się mogą w ciekawy i niekonwencjonalny produkt końcowy.

TRANS MISJA FORMY – produkcja

2
Proces tworzenia to droga jaką musi pokonać koncepcyjna bryła, aby stać się obiektem do którego dąży twórca. Kolorowe elementy nawiązują do procesu kreacji, któremu poddana zostaje surowa forma aby uzyskać docelowy kształt i funkcję.

MISJA TRANS FORMY – produkt

3 Misja jakiej podejmuje się projektant może mieć podłoże praktyczne lub estetyczne. W przypadku wizjonerów i kreatywnych twórców obiektów przestrzeni miejskiej obie te właściwości są równie ważne. Ostateczny produkt zaspokaja potrzeby odbiorców dostarczając wyjątkowych bodźców wzrokowych oraz zapewniając komfort.

Twórca jest orędownikiem misji od konceptu po realizację.

GDD-09

Barwne struktury kryształów obrazują drzemiące
w każdej formie możliwości
jej wykorzystania.

Koncepcją kreacji chcieliśmy zwrócić uwagę na sam proces twórczy, który umożliwia wprowadzenie zmian w otaczającej nas przestrzeni. Niezależnie od tego czy jest on inicjowany zupełnie nowym pomysłem, czy też opiera się na modyfikacjach przedmiotów już istniejących.

GDD-07

GDD-08

GDD-09

GDD-10

GDD-11

GDD-12

GDD-13

GDD-14

GDD-15

GDD-16

GDD-17

KĄT ON AIR [kąt-o:en-er]

Gra słów idealnie wpisuje się w kreatywną konwencję festiwalu i miasta Gdyni. Przestrzeń imprezy koncentrująca na sobie największą część uwagi zagospodarowana jest oddzielonymi od siebie kontenerami, tak więc odwiedzający przebywają w większości na świeżym powietrzu / KĄT ON AIR /.

GDD-18

Mocny akcent kropki jest dowołaniem do powszechnie stosowanego oznaczenia kąta prostego.

Kontenery, z którego stworzono miasteczko kontenerowe GDD, są bryłami przestrzennymi. Ich podstawą są prostoką i kwadrat, których struktura bazuje na zachowaniu kątów prostuch.

GDD-20

GDD-21

Przedsiebiorcy


Grupy docelowe: mieszkańcy Gdyni i Trójmiasta, ale także
– międzynarodowe, ogólnopolskie i lokalne środowisko przedsiębiorców
i biznesu kreatywnego (projektanci, studia projektowe)

– turyści z Polski i zagranicy

– studia projektowe prezentujące i sprzedające wysokiej
jakości produkty wzornicze

– studenci, w szczególności wydziałów wzornictwa, architektury

– komercyjne galerie designu, prezentujące
i sprzedające wysokiej jakości produkty wzornicze

– młodzież gimnazjów i szkół średnich w Gdyni

– ogólnopolscy i lokalni przedsiębiorcy zainteresowani wprowadzeniem
innowacyjnych produktów i współpracą z projektantami

– media ogólnopolskie, lokalne i branżowe
Aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców zaproponowaliśmy zastosowanie czterech głównych kanałów komunikacji o dużym zasięgu. Uzupełnieniem komunikacji masowej będą przeprowadzone na terenie trójmiasta akcje
z wykorzystaniem ambientu i bluetooth marketingu. Nietypowe formy brył rozmieszczone w przestrzeni miejskiej intrygują, przyciągając uwagę mieszkańców, artystów… i mediów.
Forma to podstawowy materiał pomagający urzeczywistnić ideę autora.

6
Ambient
Jet Bike to nośnik adresowany do młodych, aktywnych, dynamicznych mieszkańsów miast.

Bluetooth Marketing
Dzięki bluetooth marketingowi możemy dotrzeć informacją do wielu osób w ciekawy, mobilny sposób.

5

GDD-18