PKP Intercity

Kampania wizerunkowa

logoPKP
Klient: PKP Intercity

Realizacja:
CGI Production: BE7
Executive Creative Director: Adam Diakowski
Art Director: Maciej Sznitowski
Digital Artists: Maciej Sznitowski, Adam Diakowski, Arkadiusz Wawrzyniak
Digital 3D Artists: Adam Diakowski, Arkadiusz Wawrzyniak
Copy: Paulina Trędowska

/ Zadanie

Spółka PKP Intercity dysponując nowoczesnym taborem oraz atrakcyjną ofertą cenową ciągle walczyła ze stereotypowym postrzeganiem całej kategorii przewoźników kolejowych. Zadaniem postawionym przez BE7 było przygotowanie kampanii, która zmieniłaby pozycjonowanie firmy względem konkurencji.

/ Rezultat

Stworzenie kreacji, która dotrze z przekazem do szerokiej grupy docelowej wymagało od nas głębokiej analizy zmiany jaką przeszła spółka. Główny nacisk położyliśmy na przełamanie stereotypów związanych z podróżowaniem koleją. Przygotowane projekty w humorystyczny sposób podkreślają kontrast zwyczajowego postrzegania wszystkich przewoźników kolejowych oraz wyróżniającej się na ich tle jakością spółki PKP Intercity.

Nie wszyscy przewoźnicy kolejowi zapewniają swoim pasażerom zadowalający poziom obsługi…

PKP najczęściej kojarzone są z dyskomfortową
podróżą
w wagonie o zatrważającym standardzie,
gdzie o miejscu siedzącym można co najwyżej
pomarzyć. W związku z funkcjonującymi
w świadomości podróżników mocno utrwalonymi
stereotypami, PKP Intercity dąży do podkreślenia
swojej indywidualnej tożsamości oraz
wyodrębnienia spółki
z grupy przewoźników
łącznie postrzeganej jako „PKP”.

Wizytówką PKP IC są czyste wagony z wygodnymi siedzeniami
oraz zapewniona rezerwacja miejsca.

PKP-01

Stworzenie modeli CGI pozwoliło nam dowolnie kształtować
charakter przedstawianych „scen”.

PKP-02

Kreacje w przerysowany sposób pokazują
sztandarowe niedostatki
PKP…

…obok wysokiej jakości prezentowanej przez PKP Intercity. Na jednej płaszczyźnie doprowadzamy do konfrontacji dotychczasowych wyobrażeń o kolei z rzeczywistą ofertą spółki PKP IC.

PKP-03

PKP-04

PKP-05

Dzięki kontrowersyjnemu wykorzystaniu stereotypu możemy
zbudować pozytywny wizerunek marki.

Przykuwając uwagę odbiorcy niecodzienną kreacją traktowaną z lekkim z przymrużeniem oka, podkreślamy charakterystyczną dla naszego klienta wysoką jakość usług.

PKP-06
PKP-07

PKP-08

PKP-09

Mocno utrwalone stereotypy funkcjonują w naszych
umysłach do momentu, w którym możemy
je skonfrontować z ich zaprzeczeniem.