Wolontariat EURO 2012

Identyfikacja wizualna

logoWolontariat
Klient: Wolontariat 2012

Realizacja:
Branding: BE7
Executive Creative Director: Damian Jagielski
Art Director: Adam Diakowski, Maciej Sznitowski
Digital Artists: Maciej Sznitowski, Adam Diakowski, Damian Jagielski, Maciej Żelaznowski
Copywrighting: Paulina Trędowska

/ Zadanie

Pojawienie się milionów turystów w miastach, w których odbywają się Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 ™ wymaga zapewnienia zauważalnej, sprawnej i przyjaznej obsługi. Agencja BE7 została zaproszona i wygrała ogólnopolski przetarg na opracowanie koncepcji kreatywnej, logo, oraz stworzenie pełnej identyfikacji wizualnej projektu Wolontariat 2012 – przyjazna przestrzeń publiczna. Inicjatywa początkowo miała promować ideę wolontariatu w celu zrekrutowania możliwie dużej liczby ochotników, którzy następnie służyli pomocą uczestnikom turnieju.

/ Rezultat

Zaproponowaliśmy przyciągający uwagę motyw doskonale wpasowujący się w zamysł imprezy. Uniwersalny projekt z łatwością zaadaptowaliśmy do różnorodnych nośników. Dzięki wysokiej zauważalności kampanii promocyjnej Wolontariatu 2012, zrekrutowano łącznie prawie 2 500 osób z Polski i zagranicy. Nasza kolorowa, linearna grafika stała się także wyróżnikiem wolontariuszy, którzy pojawiali się wszędzie tam, gdzie rozgrywane były mecze.

Wolontariat-01

Przyczyniliśmy się do zbudowania pozytywnego wizerunku
trzeciej największej imprezy sportowej świata.

Wolontariat-02

Poszukiwanie drogi często jest długim
i skomplikowanym procesem.

Wolontariat-03

Mapa londyńskiego metra była inspiracją naszej koncepcji.

Ze względu na obecność w czasie turnieju dwóch innych projektów wolontariatu, kreacja nie mogła zawierać zbyt silnych skojarzeń z piłką nożną i stadionem.

Wolontariat-04

Call to action.

Krótkie i chwytliwe hasło, kierujemy personalnie do odbiorcy.

Wolontariat-05

Chcieliśmy zainteresować inicjatywą wszystkie osoby, które mogły by zaangażować się w pomoc i propagować wolontariat jako postawę obywatelską. W drugim etapie projektu ta sama kreacja informowała o wolontariacie turystów, którzy poruszając się w nieznanym sobie terenie potrzebowali wskazówek.

Wolontariat-06

Kibice, turyści, mieszkańcy i dziennikarze z pomocą wolontariuszy bez problemu odnajdą drogę w mieście.

Wolontariat-07

Wolontariat-08

Gdańsk, Poznań, Warszawa, Wrocław
– to MY jesteśmy gospodarzami!

Wszystkim organizatorom zależało na tym, aby goście wynieśli jak najwięcej pozytywnych doświadczeń i wrażeń z pobytu w Polsce. Przeprowadzenie tak szeroko zakrojonej akcji w przestrzeni publicznej wzmocniło wizerunek Polski jako kraju nowoczesnego, który doskonale sprawdza się przy organizowaniu imprez na skalę światową.

Wolontariat-09

Wolontariat-10

Wolontariat-11

Wolontariat-12

Wolontariat-13

Wolontariat-14

Wolontariat-15

Wolontariat-16

Wolontariat-17

Wolontariusz musi być widoczny.

„…zadbaliście o najmniejszy szczegół i widać to na każdym kroku. Np. nie miałam żadnych problemów z dotarciem na stadion, wszystko było bardzo dobrze oznakowane, podczas gdy w RPA tych znaków prawie nie było” HASSANAH EL-HAS’ – główna realizatorka sportowej telewizji Al-Dżazira

„Widać je było wszędzie: na ulicach i parkingach, w fanzonie przed Pałacem Kultury i przy Stadionie Narodowym, na stołecznych dworcach i w halach Lotniska Chopina. Dla mnie są drugim, zaraz po wyrastającej na prawym brzegu Wisły biało-czerwonej arenie, najważniejszym warszawskim symbolem Euro 2012. To one – zielone koszulki miejskich wolontariuszy – towarzyszyły nam w każdym momencie tej imprezy. Ubrani w nie ludzie (800 osób) przez ponad trzy tygodnie wykonali za darmo ogromną pracę”
Gazeta Wyborcza, 2012-07-02

Wolontariat-18

Wolontariat-19

Wolontariat-20

Wolontariat-21

Wolontariat-22